loading...
كافي نت هفت ، تحقيق ،مقاله، پروژه
ادمین جاب یاب بازدید : 7936 سه شنبه 18 آبان 1395 نظرات (0)

داستان هفت خوان رستم همانند بسیاری از داستان‌های شاهنامه دارای حرف‌های فراوانی برای مردمان، نخبگان، فرمانروایان و… است. از جمله آنکه داستان در قالبی نمادین و با بیانی جذاب، هشدار می‌دهد که تصمیم نادرست یک فرمانروای نا آگاه (کی‌کاووس) چه مشکلات و تنگناهایی را رقم می‌زند و برای جبران چه سختی‌های فراوانی را باید پشت سر گذاشت!!

البته برای درک این موضوع باید شاهنامه را از پیش از داستان هفت خوان رستم پیگیری کنیم و توجه ویژه‌ای به پس از این داستان هم داشته باشیم که مخاطبان حتما این درک و این شناخت را دارند.

در این نوشتار به صورت خلاصه داستان هفت خوان رستم را قرار داده‌ایم

ادمین جاب یاب بازدید : 233 سه شنبه 18 آبان 1395 نظرات (0)

یکی از مثال های ساده ماده هوشمند دینامیک عبارت است از رنگ گیری شیشه اتومبیل که بیشتر اوقات روشن است امّا بر اثر تابش نور شدید برای جلوگیری از اختلال در رانندگی، تیره می شود. تعریف ناسا از مواد هوشمند به این صورت است که"مواد هوشمند موادی هستند که موقعیت‌ها را به خاطر می‌سپارند و بامحرکهای مشخص می‌توانند به آن موقعیت باز گردند

ادمین جاب یاب بازدید : 243 سه شنبه 18 آبان 1395 نظرات (0)

 

كوزه سفالي

اساساً چهار مرحله عمل برای ساختن انواع ظروف سفالی وجود دارد:

۱) آماده ساختن گل:که شامل ورز دادن گل قبل از شروع کردن به کار می باشد.

۲) شکل دادن به آن: بعد از ورز دادن گل برای کار آماده شده و با استفاده از چرخ یا به طریق دستی به آن فرم می دهیم.

۳) تزئین: بعد از اینکه شیء مورد نظر ساخته با استفاده از روش های تزئین که در ذیل شرح داده شده، به زیبایی و جلوه آن اضافه خواهد شد.

۴) حرارت دادن:در مرحله نهایی شیء ساخته شده را در کوره حرارت می دهیم.

 روش های تزئین

۱) برجسته کاری به کمک قلم مو به وسیله مخلوط گل سائیده و کتیرا.

۲) روش کنده کاری با چاقو قسمت هایی را گود می کنند.

۳) باسمه کاری به وسیله مهر.

۴) Sgraffito پوشش سفال به وسیله دو قشر لعاب با رنگ های مختلف و روی پوشش خارجی با وسیله نوک تیز نقش را حک می کنند.

۵) به کارگیری لعاب بر روی بدنه: پاشیدن ـ نقاشی کردن ـ غوطه ور ساختن ظرف در لعاب و یا روش موم گیری کل ظرف را موم می گیرند و جای نقشها را خالی کرده و سپس با رنگهای لعابی پر می کنند و حرارت می دهند و نقاطی که با موم پوشیده شده بود سفید می شود.

 اشکال هندسی کوزه ها

استوانه ای، بیضی، کروی، مخروطی معمولاً ظروف سفالین ترکیبی از دو شکل یا بیشتر که زیبائی ظروف بستگی به ترکیب مناسب این اشکال و ارتباط اجزاء آنها با یکدیگر دارد. مثلاً سر ظروف با بدنه آن یا گردن صراحی با بدنه آن.

 کوره

نیاز به بیان این مطلب نیست که در هنگام انتخاب کوره بایستی نهایت دقت را بعمل آورد. چون کوره قلب کارگاه تولید سرامیک است و بیشترین سرمایه گذاری در هر کارخانه را به خود اختصاص می دهد. عواملی که باید در انتخاب کوره در نظر گرفته شوند عبارتند از:

۱- فرآورده ای که باید پخته شود

۲- میزان تولید

۳- کیفیت تولید

۴- دمای پخت

۵- زمان پخت

۶- نوع شعله

۷- نوع سوخت

۸- تناسب ظرفیت بخش شکل دهی با ظرفیت کوره

۹- محل استقرار و تأسیسات زیر بنایی شرایط زمین و

ادمین جاب یاب بازدید : 198 سه شنبه 18 آبان 1395 نظرات (0)

باران مصنوعي

قریبا از سال 1950 تجربیات زیادی انجام گرفته است تا در مورد ایجاد ریزشهای جوی مصنوعی قدمی برداشته شود. یکی از این تکنیک ها پرتاب گلوله های کوچک و جامد دی اکسیدکربن (که آنرا یخ خشک می نامند و دمایش در حدود -80 درجه سانتی گراد است) بداخل ابر است

ادمین جاب یاب بازدید : 278 سه شنبه 18 آبان 1395 نظرات (0)

آهن زنگ نزن

اصطلاح آهن زنگ نزن به چه معناست؟ به علت فعال بودن فلز آهن وقتی در مجاورت اکسیژن و رطوبت قرار می گیرد ، اصطلاحا ((زنگ می زند)). در واقع آهن با اکسیژن تشکیل اکسید آهن داده که قرمز رنگ بوده و روی آن را می پوشاند. برای استفاده بهتر از آهن و جلوگیری از زنگ زدن آن، آن را گالوانیزه می کنند . در این روش آهن را با فلز روی پوشش می دهند و در نتیجه زمانی که آهن گالوانیزه در معرض محیط مرطوب قرار می گیرد زنگ نمی زند

ادمین جاب یاب بازدید : 219 سه شنبه 18 آبان 1395 نظرات (0)
ادمین جاب یاب بازدید : 204 سه شنبه 18 آبان 1395 نظرات (0)

اصل ۱

حکومت ایران جمهوری اسلامی است که ملت ایران، بر اساس اعتقاد دیرینه‏اش به حکومت حق و عدل قرآن، در پی انقلاب اسلامی پیروزمند خود به رهبری مرجع عالیقدر تقلید آیت‏الله‏العظمی امام خمینی، در همه‏پرسی دهم و یازدهم فروردین ماه یکهزار و سیصد و پنجاه و هشت هجری شمسی برابر با اول و دوم جمادی‌الاولی سال یکهزار و سیصد و نود و نه هجری قمری با اکثریت ۹۸٫۲٪ کلیه کسانی که حق رأی داشتند، به آن رأی مثبت داد.

تعداد صفحات : 6

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 87
  • کل نظرات : 2
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 1
  • آی پی امروز : 11
  • آی پی دیروز : 14
  • بازدید امروز : 50
  • باردید دیروز : 17
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 4
  • بازدید هفته : 205
  • بازدید ماه : 808
  • بازدید سال : 9,162
  • بازدید کلی : 242,364